Prepare for take-off!
Werken in een dynamische, innovatieve en internationale omgeving? Op een plek die nooit stil staat?
Stap aan boord en kom werken op Schiphol.
ICT support & Techcafés
Ga aan de slag in het ICT support-team van de grootste luchtvaartmaatschappij van Nederland. Het support-team bestaat uit een servicedesk en een onsite-team op verschillende locaties. De servicedesk (eerste lijn) is gevestigd in Budapest. De eindgebruikers zijn alle werknemers van de luchtvaartmaatschappij, variërend van grondpersoneel, stewardessen, piloten, monteurs en kantoorpersoneel. De medewerkers van de luchtvaartmaatschappij dienen bij een ICT incident de servicedesk te bellen.
Mocht de servicedesk het incident niet binnen de afgesproken SLA op kunnen lossen, wordt deze doorgezet naar het onsite team. Dit zijn uiteenlopende meldingen en kunnen diverse hard- en softwarematige incidenten zijn. Via een webportal kunnen eindgebruikers op locatie benodigde producten aanvragen.
Er zijn verschillende techcafés op locaties in- en rondom Schiphol waar de eindgebruikers heen kunnen met hun ICT aanvragen en incidenten. Naast het leveren van ICT support zijn er vrijwel altijd verschillende projecten waar een team van medewerkers mee bezig is.
Grenzeloze mogelijkheden
Je kan natuurlijk niet vliegen voordat je vleugels hebt; daarom bieden wij jou de mogelijkheid om verschillende opleidingen en trainingen te volgen.
Om te zorgen dat jij je goed ontwikkelt krijg je vanuit InWork een Fieldmanager toegewezen. Want ondanks dat jij aan de slag gaat op Schiphol; InWork blijft jou op de achtergrond coachen en ondersteunen. Daarom is er maandelijks contact. Samen bespreek je wat er goed gaat en waar je tegenaan loopt.
Youssef, Onsite Support Engineer
“Het leukste aan mijn baan? De omgeving. Schiphol is echt een andere wereld en het voelt elke dag een beetje aan als vakantie.
Ik heb het ontzettend naar mijn zin. De sfeer is goed en zie ik elke dag mensen met een glimlach vertrekken als ze bij het techcafé zijn geweest. Het is alles wat ik ervan had verwacht, of misschien wel beter.”
Rajiv, Onsite Support Engineer
‘In 2015 mocht ik 6 weken met een aantal collega’s naar Boedapest, dat was een hele mooie ervaring. Wij kwamen hier om nieuwe agents op te leiden voor de servicedesk. Nu ben ik werkzaam op één van de techcafés op Schiphol. Ik ben onder andere verantwoordelijk voor het VIP-support samen met één andere collega. VIP-support houdt daadwerkelijk in dat je VIP’s ondersteund; oftewel belangrijk mensen binnen de organisatie.
Het werk is leuk en is heel divers. Wij ondersteunen alle medewerkers van één van de grootste luchtvaartmaatschappijen van Nederland, hierdoor krijgen wij met veel verschillende incidenten te maken. Na ruim 9 jaar ben ik nog steeds niet uitgeleerd.’
Wat wij jou bieden:
- De mogelijkheid voor het volgen van opleidingen en trainingen op basis van jouw behoefte & ambitie.
- Een dynamische omgeving, waar geen dag hetzelfde is (en waar het, volgens collega Youssef, elke dag een beetje aanvoelt als vakantie).
- Veel vrijheid, verantwoordelijkheid, flexibiliteit en leuke, gedreven collega’s.
- Maandelijks een contactmoment met jouw begeleider vanuit InWork. Samen bespreek je wat er goed gaat en waar je tegen aan loopt.
Jouw vluchtinformatie
KLM heeft zijn ICT support (kantoorautomatisering) uitbesteed aan Unisys. Unisys is een wereldwijde IT-organisatie welke haar klanten ontzorgt op het gebied van IT. Een van de klanten van Unisys is KLM/AirFrance.
- KLM Hoofdkantoor – Amstelveen
- Point of View (PoV) – Schiphol Rijk
- G600 (Cateringgebouw) – Haarlemmermeer
- Hangar 11 – Schiphol Oost
- Hangar 14 – Schiphol Oost
- OCC – Schiphol Oost
- Cargo – Schiphol
- Centrum techcafe – Schiphol
Op de locaties van Schiphol Centrum en Schiphol Oost worden onregelmatige diensten gedraaid. Op Centrum betekent dit dat je gemiddeld elke maand een weekenddienst draait en door de weeks ingeroosterd kan worden tussen 05:00 uur en 21:00 uur. Op Schiphol Oost is dit onlangs gewijzigd, en is er geen weekenddienst meer van toepassing
Vanuit InWork leveren wij bij KLM een zogeheten antecedenten-onderzoek aan. Dit betreft een document met jouw gegevens. KLM voert hier een screening op uit, die je zou kunnen vergelijken met een VOG-onderzoek (Verklaring Omtrent Gedrag). De duur van dit onderzoek kan variëren, maar in de meeste gevallen krijgen wij binnen 2 weken een terugkoppeling over of je door de screening bent gekomen.
Wil je meer weten over werken op Schiphol?
Heb je vragen over werken in het ICT support-team van de grootste luchtvaartmaatschappij van Nederland of over de carrièremogelijkheden in- en rondom Schiphol? Neem via onderstaand formulier contact op met onze recruiters. Zij komen graag met je in contact.