InWorkers aan het woord

InWorkers in beeld: Loranne Box – Fieldmanager IT

2 december 2020 | 4 minuten | door lstam
InWorkers in beeld: Loranne Box – Fieldmanager IT

Het team van InWork IT bestaat uit recruiters, accoutmanagers en fieldmanagers. Maar wie zijn deze mensen en wat doen zij precies? In deze serie laten we je kennismaken met de mensen achter InWork. We trappen af met fieldmanager Loranne Box.Loranne wordt blij van de leuke en lieve mensen om haar heen, spelletjes spelen (maar vooral het winnen ervan) en kan genieten van goed eten met een fijn glas wijn. Verder is ze tegenwoordig fanatiek aan het tennissen -ja, écht – en houdt ze van reizen.

Hi Loranne! Laten we bij het begin beginnen: hoe ben je bij InWork terechtgekomen?

Na mijn HR-studie ging ik op zoek naar een baan. Een studiegenoot die bij InWork werkte, vroeg of InWork niet iets voor mij was. Ik ben toen in eerste instantie vrijblijvend op gesprek gegaan, met de rol van fieldmanager (wat toen nog Job Coach heette) in mijn achterhoofd. Deze rol was al snel vervuld en vanuit InWork kwam de vraag of recruitment niet iets voor mij was. Dit leek mij in eerste instantie niet zo leuk, maar toen ik een dagje mocht meelopen werd ik hier toch heel enthousiast over. Dit heb ik toen ongeveer een jaartje gedaan. Daarna heb ik de overstap gemaakt naar fieldmanager. 

Heeft starten als recruiter bij InWork voordelen gehad voor je huidige baan als fieldmanager?

Ja, zeker. Je krijgt meer inzicht in bepaalde aspecten die belangrijk zijn voor de baan van fieldmanager, zoals bijvoorbeeld het spanningsveld tussen klant en medewerker. Als recruiter leer je bovendien arbeidsbemiddeling heel goed kennen, waar je als fieldmanager veel profijt van kan hebben.

Wat doet een fieldmanager precies?

Ik ben het eerste aanspreekpunt en verantwoordelijk voor alle operationele HR-taken voor onze IT-professionals. Zowel de in, door als uitstroom van medewerkers komt aan bod. Veel van mijn werkzaamheden bestaan uit het opzetten van ontwikkel- en coachingstrajecten en het voeren van verzuim- en evaluatiegesprekken. Daarnaast onderhoud ik het relatiebeheer bij diverse klanten, waarbij ik sparringpartner ben en strategisch meedenk. Dus het is ook een erg commerciële rol!

Welke eigenschappen heb je hiervoor nodig?

Als fieldmanager moet je goed kunnen luisteren, anders kun je de behoefte van de klant en de medewerker er niet uithalen. Maar je moet absoluut wel een commerciële blik hebben, zodat je kansen ziet en daarop kan inspelen.

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

In de ochtend ben ik vaak bezig met ziekmeldingen, contact met klanten, verlofaanvragen en het inplannen van (voortgangs)gesprekken met medewerkers. Normaal was ik altijd veel op reis naar klanten, maar nu met de coronacrisis vindt veel van mijn werk digitaal plaats. En het is heel cliché maar geen enkele dag is hetzelfde; tussendoor gebeurt er altijd van alles. De ene dag kan er iets acuuts aan de hand zijn bij een medewerker en de volgende dag kan er ineens een grote aanvraag vanuit een klant komen. Naast mijn vaste taken ben ik ook bezig met verschillende projecten, zoals een certificeringsplatform en een project dat gaat over doorstroom.

Wat vind je het leukste aan je baan?

Zowel bij de medewerker als bij de klant word ik het gelukkigst van het persoonlijke aspect. Dus voor beiden echt kijken naar de lange termijn visie.

Hoe zorg je ervoor dat InWorkers het maximale uit hun potentie kunnen halen?

Dat probeer ik te doen door maandelijks met medewerkers in gesprek te gaan. Ik vraag dan hoe het gaat, waar iemand tegenaan loopt en waar hij uiteindelijk naartoe wil. Daarnaast werk ik veel samen met de klant door daar feedback op te halen; waar ligt de behoefte? Wat gaat goed, wat kan anders? Op basis van deze informatie gaan we dan een traject aan op het gebied van certificering, coaching en persoonlijke ontwikkeling. Het allerbelangrijkste is hier dat je met elkaar in gesprek blijft.

terug naar boven