Co-sourcing: wat is het en wat levert het op?

Hoe cruciaal een goed functionerende helpdesk is, blijkt vaak pas als het desbetreffende team onderbezet is of als ‘iets het niet doet’. En zelf voor een optimale bezetting en inwerktrajecten zorgen kost vaak meer tijd dan gedacht. Klinkt dit herkenbaar? Dan is co-sourcing voor uw bedrijf het overwegen waard: een manier van samenwerken waarbij wij grip houden op de bemensing van uw servicedesk, zodat u zich kunt blijven richten op uw core business. Wat co-sourcing nog meer oplevert? Een opsomming. 

1. Co-sourcing is: outsourcing, maar dan anders 
Binnen de dienstverlening worden de begrippen ‘co-sourcing’ en ‘outsourcing’ nogal eens door elkaar gebruikt. Niet helemaal terecht, want waar outsourcing gebaseerd is op het uitbesteden van een heel proces, ligt bij co-sourcing de nadruk op de samenwerking. Tussen opdrachtgever en leverancier, welteverstaan. Beide diensten hebben dus wel overeenkomsten als het gaat om de uitvoering ervan, maar verschillen in de mate van betrokkenheid vanuit de opdrachtgever. 
 
2. Een uniforme werkwijze dankzij co-sourcing 

Dankzij de goede samenwerkingsmogelijkheden die co-sourcing biedt, fungeert de leverancier als verlengstuk van de opdrachtgever. Hoe beter leverancier en opdrachtgever elkaar leren kennen, hoe beter er kan worden ingespeeld op wat er (onsite/offsite) nodig is. Denk hierbij niet alleen aan bezetting, vervanging of opschaling, maar ook aan zaken als de juiste cultural fitonboarding en upskilling.  

3. Co-sourcing is: wel de regie, niet de zorgen 
Er komt heel wat kijken bij het opzetten en managen van een servicedesk, supportdesk of helpdesk. Alleen al het afstemmen van de teamcapaciteit op (de forecast van) het aantal tickets is een expertise op zich. En dan heb je het nog niet eens over werving en selectie, het opbouwen van een flexpool en eventuele doorstroom. Dankzij onze jarenlange ervaring op het gebied van onder andere detachering en deta-vast bieden wij u hierin de ondersteuning die u nodig heeft, op de manier die het beste bij u past. 

4. Een extra sparringspartner, ook dát is co-sourcing 
Voor ons als leverancier is een partnership pas geslaagd als wij met onze dienstverlening kunnen bijdragen aan het succes van het bedrijf van onze opdrachtgever. Uw succes is ons succes, en daarom delen wij graag onze arbeidsmarktkennis en strategische inzichten met u. Door kennis met elkaar uit te wisselen en elkaar te blijven challengen, tillen we onze samenwerking naar een hoger plan.  
 
5. Co-sourcing werkt op basis van maatwerk  
Co-sourcing is gebaseerd op samenwerking met als doel het behalen van uw bedrijfstargets. Voor InWork is het dan ook logisch dat wij onze dienstverlening daarop afstemmen. Omdat iedere opdrachtgever uniek is en ook de doelstellingen per periode kunnen verschillen, leveren wij altijd maatwerk. Hierin nemen we niet alleen uw wensen mee, maar geven we ook advies over de zaken die ons opvallen. Zo maken we sámen werk van maatwerk!  

Benieuwd wat InWork voor uw organisatie kan betekenen? Neem vandaag nog contact op!

Deborah

Deborah

dpluijmaekers@inwork.nl

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Oud Artikel

Als InWork blijven wij graag bij de tijd, hieronder kan je dan ook onze nieuwe artikelen vinden!. Onze website is vernieuwd, maar wij hebben wel onze oude artikelen overgenomen van onze vorige website.

De plaatjes en layout kunnen missen, toch lezen? Klik hier

Meer Nieuws-items

Cybersecurity: hoe veilig werk jij?

Cybersecurity: hoe veilig werk jij?

Veilig werken is belangrijker dan ooit. Al helemaal sinds de AVG van kracht is en we allemaal veel meer thuis zijn gaan werken vanwege corona. Dit laatste veroorzaakt namelijk een toename in het aantal meldingen over phishing, malware en besmette links. Tijd dus om de...

Lees meer
Analytisch vermogen: wat is het en heb ik dat?

Analytisch vermogen: wat is het en heb ik dat?

Als je op zoek bent naar een nieuwe baan dan is het vaak een vereiste dat je beschikt over ‘analytisch vermogen’. Maar wat houdt dit eigenlijk in en hoe weet je of jij voldoende analytisch bent? Kun je deze competentie aanleren of word je hiermee geboren? In dit...

Lees meer
Werken bij KLM? Maak er een carrière van!

Werken bij KLM? Maak er een carrière van!

Rajiv kan al bijna zijn eerste decennium (!) bij KLM afsluiten. Sinds hij in 2012 startte op de ICT-afdeling van KLM zijn er inmiddels bijna tien jaar verstreken. Wat heeft hij allemaal gedaan in deze tijd en wat is hem het meeste bijgebleven? Wij spraken hem over...

Lees meer