Accountmanager
Je eigen toko runnen terwijl je er tegelijkertijd voor zorgt dat je medewerkers op hun plek zitten en je opdrachtgevers blij zijn: voor een Accountmanager binnen recruitment is er niets mooiers dan dat. Zit het wel goed met jouw commerciële kwaliteiten, denk jij eerder in kansen dan problemen en ga jij altijd voor de winst? Grote kans dat je geschikt bent voor het vak van Accountmanager. Helemaal als het je niet puur om de sales gaat, maar juist om het doel achter de sales: de beste medewerker op de juiste plek. Ambities? Graag, want een goede Accountmanager kan bij InWork alle kanten op!
Wat doe je als je Accountmanager bent?
Net zoals bij de functie van Recruiter het geval is, geeft elk bedrijf een eigen invulling aan de rol van Accountmanager. Zelfs binnen een organisatie kan de ene Accountmanager een heel ander takenpakket hebben dan de andere. Zo ook bij InWork. Binnen InWork Techniek heeft elke Accountmanager zijn/haar eigen portefeuille aan opdrachtgevers, met wie zij intensief contact onderhouden. De ene opdrachtgever heeft een aantal Werkvoorbereiders nodig, terwijl de andere klant vraagt om drie medewerkers met totaal verschillende expertises. Dit houdt jouw werk als Accountmanager bij InWork afwisselend, dynamisch en gevarieerd. Naast contacten met opdrachtgevers, houd je ook vinger aan de pols bij ‘jouw’ medewerkers die gedetacheerd zijn. Niets leukers dan hen op hun plek te zien zitten en hen te zien groeien in hun ervaring en skills. Dat is dan ook waar jij aan bijdraagt: de ontwikkeling van je medewerkers.
Waarom Accountmanagement een prachtig vak is
Binnen Recruitment is Accountmanagement erop gericht om de opdrachtgever zoveel mogelijk te ontzorgen op het gebied van personeelsplanning. Dit doe je door vacatures van de opdrachtgever op de juiste manier te vervullen, maar natuurlijk ook door proactief met je klant mee te denken. Binnen het salesvak geldt vaak ‘ABC; always be closing’, en juist door initiatief te tonen op onverwachte momenten onderscheid jij jezelf. Want wie zegt dat er een (vacature-)aanvraag nodig is om jouw klant te voorzien van nuttig advies? Ben je daarnaast een echte teamplayer met een gezonde winnaarsmentaliteit? Dat zijn kwaliteiten die onmisbaar zijn voor een succesvolle Accountmanager. In deze 360˚-rol houd jij je verder bezig met:
- Het binnenhalen van nieuwe aanvragen/vacatures
- Contact onderhouden met opdrachtgevers, kandidaten en medewerkers
- De uitbreiding van jouw eigen klantenbestand
- Coaching en ontwikkeling van ‘jouw’ medewerkers in het veld
- Het meedenken over nieuwe diensten en proposities
- Overleg met collega’s (Recruiters, Accountmanagers en Recruitment Marketeers)