Menu
Vacature

Helpdesk Medewerker Politie

startsalaris

€ 2000

uren per week

32-40 uur per week

locatie

Zwolle

opleidingsniveau

MBO 3, MBO 4
Solliciteer nu

Jouw Rol

Meewerken aan een veiliger Nederland vanaf de ICT Helpdesk, dat is wat jij gaat doen als je aan de slag gaat in deze rol. Is het tackelen van IT-issues wel aan jou besteed? Maak er (jouw) werk van als IT Helpdesk Medewerker bij de Politie in Zwolle!

Als helpdeskmedewerker bij de Politie ben jij het eerste aanspreekpunt voor o.a. agenten op straat en op kantoor voor het oplossen van verschillende problemen. Via de telefoon of per mail krijg jij een vraagstuk binnen. Aan jou de taak deze op te lossen zodat de agenten in het veld of je collega’s op kantoor weer aan de slag kunnen. Wanneer dit niet lukt weet jij het probleem door te zetten naar de juiste persoon met de juiste prioriteit.

Geen ICT ervaring? Geen probleem, want je begint al met een training van 3 weken om jou zo goed mogelijk klaar te stomen voor deze functie. Daarnaast krijg je ook toegang tot een online platform om nog meer certificaten te behalen, zoals: ITIL, Linux, MCSE, Cisco en nog veel meer zo ontwikkel jij jezelf verder tot de IT specialist van de toekomst!

Jij komt te werken op het politie helpdesk in Zwolle. De locatie is goed bereikbaar met het ov en deze kosten worden ook nog eens vergoed. Het team bestaat uit 130 enthousiaste en toegewijde medewerkers. De sfeer is informeel en er is een goede balans tussen tickets knallen en een grapje op zijn tijd. Op de helpdesk is er altijd een teamleider die je zal aansturen en klaar staat voor al jouw vragen. Ook is er voldoende ruimte om vanuit huis te werken.

Solliciteer nu

Wat kun jij van ons verwachten?

  • Een startsalaris dat ligt tussen € 1.950,- en € 2.000,- mét doorgroeimogelijkheden
  • 8,33% vakantiegeld, reiskostenvergoeding en 25 vakantiedagen
  • Riante bonusregeling wanneer jij nieuwe medewerkers aandraagt
  • Ruime opleidingsmogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen
  • Karmapunten omdat jij je inzet voor een veiliger Nederland!
Solliciteer nu

Vul je gegevens in

Solliciteer snel en direct! Ons sollicitatieproces hebben we opgeknipt in 2 overzichtelijke stappen. Dit bespaard jou tijd waardoor je tijd overhoud voor andere dingen. Handig he?

Het sollicitatieproces

STAP 1

JE SOLLICITEERT

Bedankt voor je sollicitatie. Binnen vijf werkdagen ontvang je een reactie van één van onze recruiters.

STAP 2

Telefonische
kennismaking

Wanneer wij jouw sollicitatie hebben ontvangen en je cv en motivatie aansluiten bij de vacature, zullen we eerst contact met je opnemen voor een korte telefonische kennismaking. Beiden enthousiast? Dan plannen wij een intake bij ons op kantoor.

STAP 3

Gesprek(ken)

Tijdens het gesprek bij ons op kantoor bespreken we je ambities, je wensen en kijken wij samen naar geschikte functies. Aan de hand van dit gesprek gaan we op zoek naar een baan op niveau, met uitdaging en die jou biedt wat je nodig hebt om verder te groeien in de toekomst.

STAP 4

Aanbieding

Hebben we een match? Dan doen wij jou een mooi voorstel!

STAP 5

Nieuwe baan!

Contract getekend en ready to go! Welkom bij InWork.

Antwoorden op belangrijke vragen

Welke taken heb je op de servicedesk?

De taak van een servicedesk is er voornamelijk op gericht om computerstoringen op te lossen en vragen te beantwoorden over (bedrijfseigen) software, applicaties, workflows enzovoort. De vragen waarmee jij als Servicedesk Medewerker te maken krijgt zijn erg divers: van een wachtwoord-reset tot complexe serverproblemen. En dan zijn er natuurlijk de hiccups, de 404-errors, de bugs en de glitches. Samen met je team zorg je ervoor dat alle binnenkomende calls/tickets op de juiste manier geregistreerd worden en indien mogelijk meteen gefixt. Binnen de afgesproken SLA’s (waaronder afhandeltijd en de juiste gesprekstechnieken) en bij voorkeur volgens het principe van First Time Fix. Kun je het issue of incident niet zelf oplossen? Dan schakel je door naar bijvoorbeeld een meer ervaren collega of een specialistische (tweedelijns-)afdeling.

Welke competenties heb je nodig als Servicedesk Medewerker?

Omdat je continu in contact staat met eindgebruikers, ook wel ‘interne klanten’ genoemd, is het vooral belangrijk dat je klantgericht bent. Je staat de hele dag in contact met mensen die een ticket hebben aangemaakt of om informatie hebben gevraagd, dus goede communicatieve vaardigheden zijn onmisbaar in deze rol. Net als empathie, geduld en analytisch vermogen. Ook als je een probleem niet meteen kunt oplossen voor een eindgebruiker, is het toch belangrijk dat het gesprek op een positieve manier wordt afgerond en vastgelegd. Daarnaast werk je doelgericht, oplossingsgericht en kom je de gemaakte afspraken na.

Welke opleiding heb je nodig als Servicedesk Medewerker?

Stel, je bent (bijna) klaar met je mbo-opleiding niveau 4 richting ICT. Of je bent al een tijdje werkzaam als IT-professional en bent benieuwd welke certificaten relevant zijn voor een Servicedesk Medewerker. Dan is het goed om te weten dat wij er vanuit InWork alles aan doen om jouw carrière te supporten. Zo bekijken we samen welke kennis je nog mist of welke hardskills wel een opfrisser kunnen gebruiken. Dus ben je young professional en net gestart op een ICT-Servicedesk, dan zijn ITIL of Windows 10 (MD-100 & MD-101) de eerste certificaten waar je mee aan de slag gaat. Ben je al wat verder gevorderd, dan volgen vaak MSCA, CCNA, Azure of Office 365.

Welke doorgroeimogelijkheden heb je als Servicedesk Medewerker?

Het mooie is, dat we niet alleen samen jouw loopbanaanpad uitstippelen en je adviseren over hoe je jouw cv een boost kunt geven, we faciliteren de opleidingen en certificaten ook nog eens voor je! Daarnaast zul je als het gaat om het toepassen van de kennis snel stappen maken, want omdat je als Servicedesk Medewerker te maken krijgt met diverse ICT-gerelateerde problemen, leer je ook veel on-the-job. Hoe het zit met doorgroeien vanuit de functie Servicedesk Medewerker? Dat hangt natuurlijk voor een groot deel af van jouw eigen ambities. Ga je voor een doorontwikkeling in de lijn of ben je benieuwd hoe het werkveld van een (Onsite) Werkplekbeheerder, Applicatiebeheerder, Netwerkbeheerder of Cloud Engineer eruitziet? Deel je ambities met ons, want samen maken we er werk van!

Welke voordelen biedt detachering mij als Servicedesk Medewerker?

Als jij gedetacheerd wordt als Servicedeskmedewerker, dan heb je wel het voordeel van variatie, maar dan zonder de onzekerheid van steeds opnieuw solliciteren. Bij InWork beschikken we over een uitgebreid netwerk van opdrachtgevers, waardoor wij altijd een project of opdracht hebben die past bij jouw ambities, ervaring en opleidingsachtergrond. Werk via InWork aan je cv door bij verschillende opdrachtgevers ervaring op te doen! Terwijl je één contract hebt: bij InWork. Wij gaan, geheel in lijn met onze merkbelofte duurzaam werkgeluk, graag een langdurige connectie met je aan. Wil jij alles uit jouw carrière als Netwerkbeheerder halen? Of heb je hulp nodig bij het opstellen van een motivatiebrief voor een vacature als Servicedeskmedewerker? Neem contact met ons op; wij helpen je graag!