Servicedesk medewerker
Op een succesvolle manier werk maken van jouw IT-carrière begint bij InWork. Want of je nu nog junior bent wat servicedesk-ervaring betreft of juist al een doorgewinterde IT’er, bij InWork vind je de rol die bij je past. En dat niet alleen, want ook als het gaat om de werkomgeving waar je aan de slag gaat als Servicedesk Medewerker zorgen we graag voor de beste match. Jouw IT-skills inzetten op de support-afdeling van top 100-bedrijven als De Politie, Fujitsu of Atos? Wij maken graag kennis met je!
Wat doe je als Servicedeskmedewerker?
De dynamiek van je werkomgeving en de grootte van het team waarin jij als Servicedesk Medewerker aan de slag gaat, verschilt per project en/of per opdrachtgever. Ook jouw officiële functiebenaming kan per organisatie verschillen; van Skilled Servicedesk Medewerker, Support Engineer, Supportdesk Medewerker, Support Agent, Helpdesk Medewerker, Service Management Officer tot Servicedesk Medewerker Eerstelijns, het komt allemaal voorbij. En hoe je werkdag of dienst verloopt zal de ene dag ook anders zijn dan de andere. In grote lijnen houd jij je aan de ICT Servicedesk bezig met:
- Het aannemen en afhandelen van IT-gerelateerde vragen, incidenten en verzoeken
- Het oplossen van storingen en het behandelen van IT-/ICT-aanvragen
- Het tot de kern komen van een issue/probleem
- Het beantwoorden van een grote diversiteit aan binnengekomen vragen
- Het bieden van ondersteuning zodat de eindgebruiker weer verder kan
Kortom, als Servicedesk Medewerker ben jij zowel vraagbaak als het eerste aanspreekpunt voor IT-issues van eindgebruikers. In deze rol komen dus zowel jouw technische IT-kennis als jouw communicatieve vaardigheden goed van pas!
Wat is het salaris van een Servicedesk Medewerker?
Het salaris van een Helpdesk Medewerker verschilt per situatie. Zo telt niet alleen mee over hoeveel jaren werkervaring je beschikt, ook het behalen van certificaten beïnvloedt de hoogte van het salaris. Ben je werkzaam als 1e-lijns Servicedesk Medewerker of behandel je 2e-lijns issues? En heb je daarnaast al gewerkt als Teamleider of heb je ambities in die richting? Ook dat maakt verschil. Gemiddeld genomen begint het salaris van een ICT Servicedesk Medewerker rond de € 2.350,- en kan het oplopen tot zo’n € 2.860,-. Een Skilled Servicedesk Medewerker kan qua loon iets hoger zitten, net als een Multi Client Pool-collega die veel onderweg is en 24-uursdiensten draait.