Servicedesk medewerker

Als servicedesk medewerker ben jij verantwoordelijk voor het aannemen en afhandelen van ICT gerelateerde vragen, incidenten en aanvragen. Je bent als servicedesk medewerker het eerste aanspreekpunt van de ICT afdeling voor eindgebruikers. Je lost binnenkomende incidenten en storingen en gaat aan de slag met aanvragen van eindgebruikers. Jij probeert de eindgebruikers zo goed mogelijk te ondersteunen en tot de kern van het probleem te komen, zodat zij snel weer verder kunnen met hun werk. Jij bent de vraagbaak voor alle ICT gerelateerde vragen.

De servicedesk lost voornamelijk computerstoringen op en beantwoordt vragen over (bedrijfseigen) software, applicaties e.d. De vragen waarmee jij te maken krijgt zijn erg divers: van een wachtwoord reset tot complexe serverproblemen. Als servicedesk medewerker registreer jij alle binnenkomende calls en lost deze op waar mogelijk. Kun je het incident niet zelf oplossen, dan zet je deze door naar bijvoorbeeld een meer ervaren collega of specialistische afdeling.

Welke eigenschappen bezit een servicedesk medewerker?
Als servicedesk medewerker ben jij bovenal klantgericht. Je staat de hele dag in contact met eindgebruikers, communicatie is dus belangrijk. Jij helpt de eindgebruikers op een vriendelijke manier met hun problemen en zorgt voor een goede afhandeling van het gesprek. Je bent empathisch en analytisch en je zorgt dat je in het bezit komt van de juist informatie. Daarnaast werk je doelgericht, probleemoplossend en kom je afspraken na.

Welke certificaten zijn relevant voor een servicedesk medewerker?
Na je mbo ICT opleiding ga je vaak aan de slag als servicedesk medewerker. Je krijgt te maken met diverse ICT gerelateerde problemen, waardoor je snel een brede kennis opdoet.

Ben je young professional en net gestart op een ICT servicedesk, dan zijn ITIL of Windows 10 (MD-100 & MD-101) meestal de eerste certificaten waar jij mee aan de slag gaat. Daarna volgen vaak MSCA, CCNA, Azure of Office 365.

Meest bekeken vacatures

Skilled Servicedesk

Skilled Servicedesk

Heb jij je strepen in de eerste lijn op de servicedesk al dik verdiend? En wil je jouw skills verder uitbreiden? Dan ben je bij InWork aan het juiste adres.

Skilled Servicedesk

ICT helpdesk medewerker politie

Het zijn bizarre tijden voor ons allemaal maar in tijden van crisis ontstaan nieuwe kansen. Jij hebt een grote affiniteit met ICT en jij wilt je steentje bijdrage aan een veiliger Nederland? Maak dan nu van je hobby je beroep!

Een aantal van onze prachtige opdrachtgevers.

Wij zijn doorlopend op zoek naar nieuwe medewerkers

Heb je niet de vacature gevonden die bij jou past? Neem via onderstaand formulier contact op met onze recruiters. Zij komen graag met jou in contact om te kijken of zij iets voor jou kunnen betekenen.