Wij zijn InWork

Een groep energieke en ambitieuze professionals met een gezonde dosis werklust, dat is InWork.

Wij leveren gekwalificeerd personeel voor projecten en (tijdelijke) functies in de branches IT & Techniek. Wij leveren oplossingen waarmee wij met de inzet van onze mensen duidelijk herkenbare waarde creëren voor onze klanten. Ons doel is om iedereen een stap verder te brengen.

Onze kernwaarden

Onze waarden zijn een onderdeel van het InWork DNA. Deze waarden zijn samengesteld door onze eigen mensen en weerspiegelen alles waar InWork voor staat en wat wij belangrijk vinden.

Ambitieus. IJverig, verder willen komen en gedreven tot op het bot. Wij leggen de lat hoog en stellen duidelijke doelen: realistische doelen, maar waar wel voor moet worden geknokt.

Doorzetter. Kan niet, kennen we niet. Alles is mogelijk, zolang je maar lef hebt en er hard voor werkt. We helpen en halen het beste uit elkaar en zoeken altijd naar nieuwe kansen en groei.

Energiek. Een groep sympathieke en energieke optimisten met een gezonde dosis werklust . Dat zorgt voor energie! En dankzij energie, ga je vooruit.

Samen. Oftewel: togetherness. We zijn integer en loyaal naar elkaar en de mensen met wie wij werken. We hebben respect voor elkaar, maar zijn ook kritisch. Dit houdt ons scherp. Wij doen het samen.

People first

Onze business begint bij onze medewerkers, onze InWorkers. Onze medewerkers zijn het kapitaal van ons bedrijf en met veel aandacht aangenomen, opgeleid en getraind. Hun gedrevenheid en passie is onze sleutel tot succes.

Wij werken alleen met eigen medewerkers, wat zorgt voor stabiliteit. Daarnaast houden we de communicatielijnen kort, waardoor wij precies weten waar onze medewerkers goed in zijn en waarin zij zich nog kunnen ontwikkelen. Op deze manier staan we dichterbij onze medewerkers. Hierdoor kennen wij hun niveau, ambities en potentie door en door.

Onze visie

Wij geloven dat werkgeluk bepalend is voor het bieden van een succesvolle dienstverlening. 

Gelukkige medewerkers, maken gelukkige klant. Daarom investeren wij in onze mensen, onze InWorkers. Op deze manier kunnen wij onze dienstverlening naar een hoger niveau tillen en slimme en duurzame oplossingen bieden.

    Onze cultuur

    Werk is serious business, maar dat betekent niet dat we niet op een ontspannen manier kunnen werken. Wij zeggen wat we denken en doen wat we zeggen.

    Afspraak is afspraak. Zo weet jij precies waar je aan toe bent.

    Mijlpalen

    2020

    Vernieuwde website.

     In 2020 is InWork.nl in een nieuw jasje gestoken. Hierbij zijn niet alleen het uiterlijk en de content veranderd, ook zijn er veel nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Dit alles om de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken voor de bezoekers en daarnaast aan te laten sluiten bij de behoeften vanuit de organisatie.

    2019

    Opening nieuwe
    kantoor Rotterdam.

    InWork wordt groter en groter! Naast een tweede kantoor in Utrecht heeft InWork Techniek in 2019 ook een nieuw kantoor geopend in de technische hoofdstad van Nederland: Rotterdam! De deur staat hier altijd open voor een lekker “bakkie pleur”.

    2018

    Aanschaf Mycademy
    & opening kantoor Zwolle.

    Dankzij de aanschaf van MyCademy kan InWork concrete invulling geven aan het concept continu leren.  Daarnaast opent InWork haar 3e kantoor. Het nieuwe kantoor is gevestigd in Zwolle en hiermee breidt InWork uit naar het noordoosten van het land, om ook vanuit hier haar klanten goed te kunnen bedienen.

    2017

    Opening van eigen
    Shared Service Center.

    InWork breidt verder uit! Met trots heeft InWork de deuren geopend van haar eigen Shared Service Center. Het Shared Service Center is het centrum van onze IT dienstverlening. Vanuit hier bieden wij onze service en oplossingen. Het doel van het SSC is de servicekwaliteit te verbeteren, de ondersteunende processen effectief te houden en kwaliteit te leveren.

    2016

    Meer dan
    1.000 InWorkers.

    Het is binnen 10 jaar gelukt: InWork is uitgegroeid tot een organisatie waar meer dan 1.000 mensen werken. We zijn bijzonder trots en dankbaar op alle mensen die ons hebben geholpen deze mijlpaal te behalen. Door de interne groei is er ook een groter kantoor nodig en dus zijn we verhuisd naar ons eigen kantoorpand op de Johan Huizingalaan in Amsterdam.

    2015

    InWork gaat
    de grens over.

    InWork heeft inmiddels ruim 700 medewerkers in vaste dienst en een actief netwerk van 30.000 ICT en technisch geschoolde young professionals opgebouwd. Om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen starten we met internationale werving en halen we veelbelovend IT talent naar Nederland.

    2014

    500 technisch young
    professionals en twee labels.

    De magische grens van 500 young professionals in eigen dienst wordt in 2014 bereikt. Om ons unieke bedrijfsmodel nog duidelijker in de markt te zetten, kiezen we ervoor om de dienstverlening van InWork vanaf nu aan te bieden vanuit twee labels: InWork Business Solutions en InWork Talent Solutions.

    2013

    De start van
    InWork Techniek.

    In april 2013 wordt InWork Techniek opgericht. Onder leiding van directeur Pierre de Rooij boekt deze nieuwe business unit al in het eerste jaar goede resultaten. Het young professional concept van InWork is ook in de techniek branche onderscheidend en wordt enthousiast ontvangen.

    2012

    Nieuwe visie op
    dataverzameling en -analyse.

    InWork werkt sinds 2007 met een ‘traditionele’ CV database, waarin inmiddels 10.000 profielen zijn opgeslagen. Vanuit onze visie een netwerkorganisatie voor alle technische young professionals in Nederland te willen zijn (van student tot 5 jaar werkervaring), formuleren we de missie om deze gehele doelgroep te leren kennen.

    2011

    Traineeships voor
    hbo/wo professionals.

    Vanuit de vraag van haar opdrachtgevers verbreedt InWork haar werving naar HBO en WO ICT talent. Deze young professionals krijgen tijdens traineeships van één tot twee jaar de kans om te laten zien wat ze kunnen en om te ontdekken welke specialisatie het best bij hen past.

    2010

    Het instroom-groei-
    doorstroom model.

    We zijn sterk in werving, sterk in talentontwikkeling en vanaf nu maakt ook uitstroom van onze medewerkers bewust onderdeel uit van ons bedrijfsconcept. We stimuleren onze medewerkers om op het juiste moment vervolgstappen in hun carrière te zetten in vaste dienst bij onze klanten, die op die manier talent kunnen aantrekken en hun organisatie kunnen verjongen.

    2009

    De start van de
    InWork Academy.

    2009 is een spannend jaar. InWork kiest ervoor om ondanks de economische crisis volle kracht vooruit te gaan. InWork richt haar eigen opleidingsinstituut op, richt de  interne organisatie anders in, zo wordt de functie van Job Coach in het leven geroepen, om alle medewerkers individuele begeleiding te kunnen bieden. De ontwikkeling van medewerkers komt steeds duidelijker centraal te staan in het bedrijfsconcept van InWork.

    2008

    Van detachering naar
    flexibele dienstverlening.

    InWork luistert naar haar klanten en verschuift haar dienstverlening van IT detachering naar flexibele bezettingsoplossingen, waarbij op- en afgeschaald kan worden om aan te sluiten bij de drukte van het moment. Deze oplossingen slaan aan en InWork groeit snel. Staat de teller begin 2008 nog op 100 medewerkers, in december is dit aantal verdubbeld. Zaandam wordt te klein en in december verhuist InWork naar een pand in Amsterdam.

    2007

    De nichemarkt van
    InWork blijkt schot in de roos.

    Steeds meer bedrijven kloppen aan bij InWork als ze op zoek zijn naar MBO ICT starters. InWork begint haar samenwerking met veel MBO IT opleidingen in Nederland vorm te geven. De sollicitanten lopen in en uit. Ons eerste kantoor wordt te klein en we vestigen ons een paar straten verderop, in een groter pand in Zaandam. In dit pand wordt het InWork Bierplein geboren.

    2006

    Bart Kramer en Walter
    Buter richten InWork op.

    Op 14 juni 2006 melden Walter Buter (27 jaar) en Bart Kramer (25 jaar) InWork B.V aan bij de Kamer van Koophandel. Vanuit een klein kantoor aan de Peperstraat in Zaandam gaan zij op zoek naar klanten en naar IT professionals. De eerste ‘InWorker’ gaat in juni aan het werk. In december zijn er 25 InWorkers gedetacheerd en wordt er winst gemaakt!

    InWorkers over InWork

    “InWork is voor mij een warm bad vol energieke bruisballen. Vanaf moment één werd ik met vertrouwen in de groep opgenomen en al snel werd het een plek waar ik volledig mijzelf kon zijn. Aspecten die voor mij het belangrijkst zijn in een baan; collegialiteit, een open sfeer, vrijheid en diversiteit, zie ik bij InWork op de werkvloer overal terug.”

    Claudia

    Teamleider Campus

    “Ik heb InWork leren kennen als een bedrijf dat echt de tijd voor je neemt en luistert naar jouw wensen. InWork heeft mij de meest creatieve en ruimste mogelijkheden geboden om te helpen bij het vinden van de juiste uitdaging voor mij. Er wordt uitgebreid de tijd voor je genomen. Ik voelde mij daardoor ook gelijk welkom. De sfeer binnen InWork is professioneel, maar tegelijkertijd wordt er veel gelachen en is iedereen erg open.”

    Patrick

    Techniek professional

    “Na anderhalf jaar InWork, heb ik nog geen dag spijt gehad van mijn overstap naar InWork. Hier krijg je de tijd om jezelf te ontwikkelen en vooral ook de ruimte om eigen initiatieven uit te werken. Het behalen van eigen ontwikkeldoelen wordt beloond, waardoor ik al een aantal mooie stappen heb kunnen maken. Doorgroeimogelijkheden zijn er dan ook genoeg. Inwork heeft alle beloftes die in het eerste gesprek gedaan zijn, waar kunnen maken!”

    Daan

    Recruiter

    Neem contact met ons op

    Op onze website kan je veel informatie vinden over onze diensten en over de carrièremogelijkheden bij InWork. Het kan natuurlijk zo zijn dat je nog vragen of opmerkingen hebt. Laat het ons weten via onderstaand formulier en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.